Luksusproblem

Photobucket


Det er ikke så tit jeg køber virkelig dyre ting. Jeg tror på at så længe jeg er i starten af 20’erne så skal der bare gives gas med highstreet indtil jeg finder en stil jeg føler mig helt tilpas i. Nå, ja og indtil jeg er færdiguddannet og dermed har råd til tøj i lidt bedre kvalitet🙂 Men da jeg sidste sensommer så denne smukke kjole til Stine Goyas show vidste jeg bare at den skulle jeg eje. Men nu har jeg det lidt sådan at jeg er bange for at bruge den? At style den er ikke problemet. Strømpebukser, rå heels og min hat, bum. Det er jo det fantastiske ved godt design – der skal ikke så meget “pynt” til.
Nej, problemet er at jeg simpelthen er bange for at:

1. spilde på den.
2. gå ind i noget og den revner.
3. katten hopper op på mig og sætter kløerne i.
4. den skal blive krøllet (min strygejern laver nogengange pletter på tøjet – skulle måske bare købe et nyt?)
5. tage til fest og der tilfældigvis er nogen der ryger og den så kommer til at stinke af røg.

Det er selvfølgelig en risiko man tager hver gang man tager tøj på, men det er jo bare som om bekymringen er lidt større når man giver 2000 for en kjole end når man giver 249 i H&M.
Suk.
Comments
3 Responses to “Luksusproblem”
  1. Ida siger:

    Jeg synes du skal købe den -Især hvis du ønsker dig den lige så meget nu som du gjorde første gang du så den :)Jeg har altid selv været en high-street-pige, men da jeg blev færdig med gymnasiet for to år siden og fik et fast job havde jeg lige pludselig råd til Acne, Stine Goya, Alexander Wang, Wolford osv -Og de sidste par år jeg har købt færre men dyre stykker tøj, og for mig har det klart vist sig at være en investering -Dels fordi kvaliteten bare er bedre, men også fordi designet ofte er mere tidsløst🙂 Og som du selv siger, er Stine Goya bedre kvalitet end Gina Tricot og lignende, så der skal forhåbentligt også lidt flere pletter til at ødelægge en kjole! Og hvis du ser bort fra de uheldige episoder som du har opstillet, så ved du også at du har en kjole de næste næste mange mange år, hvis du køber den -For designet går bare ikke helt så hurtigt af mode som så meget andet🙂

  2. Lise siger:

    Uh jamen jeg har skam købt den!😀 Det er bare lige det med at turde bruge den ;)Men du har helt ret. Når jeg ser noget jeg bare VED jeg bliver glad for så er jeg også rimelig god til at spare sammen. Er nok bare lidt en bangebuks.

  3. Nana siger:

    Jeg er også vildt dårlig til at få brugt mine dyre ting i starten – især hvis det drejer sig om ting der er hvide, i silke eller meget dyre (som tasker og sko). Tror faktisk der gik et halvt år før jeg brugte min Mulberry Bayswater fordi jeg var så bange for at der skulle ske noget med den, he he. Men den er jo meget flottere med lidt slid.Og må sige at kjolen er super flot:-)

Skriv et svar

