A cupcake full of love

Photobucket

I går skulle jeg som sagt forsøge at kreere et par cupcakes, der kunne hamle op med det billede, jeg viste jer.

Det gik ikke heeelt sådan, for da frostingen skulle laves, havde mine veninder og jeg simpelthen mistet tålmodigheden – vi ville have kage med det samme!!! Og så blev frostingen altså en kende mere blød og svampet i det, da den ikke blev pisket længe nok og kølet helt af.

Men når det er sagt, så smagte de vidunderligt, og jeg vil helt klart anbefale jer at prøve opskriften, næste gang I skal holde fødselsdag, have veninder på besøg eller blot har lyst til lidt sødt. For søde det er de!!

Her kommer opskriften, som er baseret på to forskellige cupcake-opskrifter, som jeg har klasket sammen og ændret lidt. Se de to oprindelige opskrifter her og her, hvor der også er billeder af processen.

Oreo cupcakes, ca 20 stk.

150 g smør
250 g sukker
3 æg
2 tsk. vaniljesukker
300 gr. mel
1-2 dl. kakaopulver (alt efter hvor stærk du vil have kakaosmagen)
2 tsk. bagepulver
2 dl. mælk
1 dl kogt vand
Oreos i halve
Papirforme

Skær først ca 20 oreos midt over med en kniv og læg en halv oreo med cremen opad i bunden af dine muffinsforme. De resterende halve gemmes til frosting.
Man kan også gøre som den ene opskrift siger og knuse oreos og komme i dejen i stedet for at have en i bunden, men jeg synes de blev rigtig gode med den lille overraskelse til slut i kagen.

Mel, kakao og bagepulver rørers let sammen i en skål.

Smelt smørret i en gryde og lad det køle lidt af. Tilsæt sukker, vaniljesukker, et æg af gangen og mælk.
Tilsæt nu mel/kakao-blandingen lidt ad gangen og rør godt
Endelig tilføjes det kogende vand
Fyld dine muffinsforme og bag dem ved 175 grader i 20-25 minutter.

Frosting (til ca halvdelen af kagerne)

Frostingen er lidt svær at lave perfekt og kræver lidt øvelse – igen er der også flere måder at lave den på, men jeg synes, den opskrift jeg fulgte i går, var fin.

2 æggehvider (pasteuriserede)
50 gr. sukker
125 gr. blødt/smeltet smør
De resterende oreos i halve – knuses let


Pisk æggehvider og sukker med et piskeris over et vandbad (så sukkeret smelter)
Tag skålen væk fra varmen og pisk nu med piskeris i ca 10 min. til frostingen er stivnet og kølet af (det var så her, vi hurtigt gav op)
Vend de knuste oreos i frostingen og pynt dine afkølede kager.

Et voila, smukke og fine kager der næææsten kan hamle op med Agnes’ fine cupcakes.

Her ses bunden af en kage, uhmmm…

Photobucket

Skriv et svar

