Jewellery Part 2

Her kommer så anden del af min smykke tour de force – i dag bliver det ure og øreringe.
Jeg viser igen kun de smykker, jeg bruger pt – ellers kunne de her indlæg jo blive ved i en evighed.

Photobucket
Ure: Casio, Netto (ja, hvem skulle have troet det) og ASOS

Jeg har aldrig været en decideret ur-pige (if such a thing exist). Jo, måske lige i min gymnasietid hvor D&G’s bling-bling ure var det store hit. Jeg er ikke så vild med det pigede og feminine look – mine ure skal være chunky og rå for at skabe kontrast til mine outfits, der tit indeholder girly elementer som blonder, flæser, cardiganer og babydoll-kjoler. Det er dog langt fra hver dag, jeg går med ur – det skal virkelig passe til mig på den pågældende dag.

Photobucket
Øreringe fra bla. H&M, Joan Høgh, Pede & stoffer og Arena Copenhagen.

Igen er det heller ikke hver dag, jeg bruger mine øreringe – pt er det mest ringe og halskæder der pynter på mig. Men når det er sagt, så synes jeg det er fint med små ørestikker, når håret er opsat – og de må modsat mine ure gerne være feminine, med eks. stjerner, eller have fine farver.Efter jeg fik klippet håret kort, har jeg dog været ret vild med store øreringe, når jeg skal ud, da det ser super cool og festligt ud. Så flere af dem, tak.

Photobucket

Mine favorit-ørestikker pt – rå peacetegn fra Pede & Stoffer og fine og glimtende stjerner fra Pilgrim.

Photobucket

Kender du endnu ikke Joan Høgh, så må du straks tjekke hende ud her. Joan Høgh blev i 2003 uddannet fra Danmarks Design Skole’s linje for produktdesign, og i dag skaber hun det fineste keramik med kant – heriblandt smukke smykker. Øreringene fås også i en større variant og som en rigtig ørering (ikke stik) – og så er der en masse farver at vælge i mellem og helt ok priser fra 325,- og op.
Du kan bl.a. købe Joan Høghs design hos Stilleben i Læderstræde, KBH K, eller hos Decorateshop i Århus.

Mine ønsker indenfor ure og øreringe kommer selvfølgelig senere.

Skriv et svar

