Jewellery part 3

Så blev det halskædernes tur, og de får et indlæg for sig, da det faktisk er den type smykke, jeg har flest af.

Halskæder bliver måske for tiden negligeret lidt til fordel for ringe og ørestikker mv., men jeg synes, det er vigtigt at huske på, at én eller flere kæder er en virkelig let måde at forny sit outfit på. Du kan f.eks. på ingen tid gøre en kjole mere rå med en oxideret kæde eller et scull-vedhæng, mens læderbukser og en tee blødes op med lange guldkæder eller et feminint vedhæng som eks. et hjerte eller et dyremotiv. Så hermed en lille opfordring om at finde dine fineste halskæder frem fra smykkeskrinet.

Jeg har selv virkelig mange forskellige typer halskæder – der er korte og lange, sølv og guld, fine og enkle, store og chunky og både dyre og billige.

Her ses f.eks. to chunky kæder med sten fra Day Birger et Mikkelsen og mine humoristiske solbrille-halskæder fra Miniatyr, som er gode til at nedtone en fin kjole, eller til at peppe jeans og en strik op.

Photobucket

De næste kæder er en god blanding – men fælles for dem alle er, at de har et fint og specielt vedhæng.
Pt. bruger jeg særligt de to kæder med hver sin farvede sten fra Carré Copenhagen, som jeg har fået af min kæreste, og så min kæde med bird-scull.
Kæden med hjertet er et arvestykke fra min mormor, og en som jeg vil begynde at bruge lidt oftere, fx sammen med nogle af de andre sølvkæder.

Photobucket

Et close-up af nogle af kædernes vedhæng.

Photobucket

Et par af de gyldne kæder, der vist er lidt i undertal i forhold til sølv.

Photobucket

Pico er eminente til at skabe store, chunky kæder med struktur eller flet. Kæderne er gode til feminine kjoler eller helt enkle outfits. Og så er priserne rigtig gode.

Photobucket

Statement-halskæder har ikke helt fundet vej ind i min smykkesamling, men har da denne grove metalkæde fra H&M. Men måske man skulle kigge sig lidt om efter et par nye – Camille har lavet en fin guide her, der viser et rigtig godt og alsidigt udvalg.

Photobucket

Det var alt for min smykkesamling, men der kommer jo hele tiden nyt til, senest min guldring som jeg postede for et par dage siden. Senere i dag kommer jeg med mit bud på halskæder, der mægtig gerne måtte komme med mig hjem i fremtiden.

Skriv et svar

