A new spot in the city

Vi måtte opgive Dalle Valle, der var simpelthen for overfyldt – i stedet prøvede vi en café, jeg af en eller anden mærkelig årsag aldrig har besøgt, men blot passeret, nemlig Paludans bogcafé.

Caféen er klart anbefalelsesværdig, da den emmer af stemning og intimitet – det skyldes først og fremmest de mange bøger, der skaber en biblioteksagtig hygge med deres læderindbundne rygge og farverige fronter. Velourrøde og tunge gardiner, træstole og -borde og tændte kandelabre dominerer øverste etage, mens stuen er kendetegnet ved en mere moderne indretning. Samtidig er gæsterne en god og blandet gruppe af studerende, der sidder ved deres Macs, ældre herrer der får en kop kaffe, og par og større grupper.

Hvad der er endnu bedre er, at den rimelig klassiske cafémenu er smagfuld og billig, ligesom de har et stort udvalg af luksuriøse og lækre kager. Eneste anke var, at min kaffe var en smule for tynd/mild. Jeg planlægger at tage et smut forbi caféen snarest for at læse og smage deres omelet, uhm..

Fik lige snuppet to billeder fra bogcaféen – et af min halvspiste chokoladekage og kaffe (glemmer altid at tage billeder, inden jeg går i krig med maden), og ét der viser, hvordan indretningen er fin og gammel med gyldne rammer og lysekroner.

Photobucket

Photobucket

Du finder Paludans bogcafé på Fiolstræde 10-12, 1171 KBH K.

I dag har jeg også været forbi H&M, hvor jeg fik returneret min ødelagte velourkjole. Jeg kiggede mig hurtigt omkring for at spotte, om de havde fået nogle nye fine sager hjem – bl.a var det koralrøde/pink sæt med bouclejakke og højtaljede shorts fra den nye kollektion kommet. Kvaliteten virkede rigtig god, men farven og snittet var ikke lige mig.

Prøvede et par festkjoler, da en del af dem er med 50% pt, så skynd jer, hvis I mangler nytårskjolen, for der er faktisk et par muligheder. Overvejede meget denne røde top, da jeg er ret vild med den røde farve, men den var desværre en smule for stor.

Photobucket

Faktisk var der for én gangs skyld ikke rigtig noget, jeg havde lyst til at tage med hjem – når jeg får penge tilbage, føler jeg nogen gange også, at de virkelig skal bruges på det helt rigtige stykke tøj – ved ikke om I kender det??

Fik taget et dagens i spejlet – dog er billedkvaliteten rimelig dårlig, da jeg snuppede det digitale kamera med, og det tager simpelthen ikke lige så gode billeder som spejlrefleksen.. Ja, man bliver hurtigt forvænt..

Photobucket

Lidt pink hjælper på billedkvaliteten (eller??) – og pink er faktisk hvad min cardigan fra Sonia Rykiel er.

Photobucket

Skriv et svar

