Bruno et Les Colours

Nytåret er knap nok overstået og en ny sæson banker allerede på døren fyldt med lette gevandter, lyse toner og korte længder. Jeg vil derfor det næste stykke tid fremvise mine yndligsdesignere og deres bud på, hvad vi skal iføre os i foråret og sommeren 2011. Og uh hvor bliver det dejligt snart (eller om et par måneder) at kunne skifte vinterjakken ud med mine læderjakker, hoppe i silkekjoler uden to par strømper under og bruge accessories som hatte, strømper i sandalerne og solbriller. Can’t wait.

En af mine favoritdesignere er Vanessa Bruno – og selvom jeg intet ejer af hovedkollektionen, så er jeg så heldig at have erhvervet mig en del styles fra lillesøsteren Vanessa Bruno Athé. Og jeg kan kun sige, at man let bliver indfanget af Brunos feminine og bløde univers, der omsættes til tøj i fantastisk kvalitet og hvor finurlige snit, med detaljer som eks. flet, blonder og bløde organiske former, bruges som input.

SS11 kollektionen indeholder en del forskellige tendenser, så du kan plukke lige netop den del af Brunos univers, som matcher din stil. Overordnet set er kollektionen dog yderst sommerlig, og du kan derfor især finde en masse inspiration til strandoutfits eller looks til varme dage, der kræver et minimum af beklædning.

Her ses bl.a. blide pasteller og print med inspiration fra floraens verden.

Photobucket

Et miks af lys denim og hvide blonder.

Photobucket

Smukke silkestoffer blandes med multifarvede shorts og lyseblå chinos med opsmøg.

Photobucket

Endnu et smukt print i sarte toner – såvels solo som i et fint og modigt miks med fuchsia og striber.

Photobucket
Røde toner, en kort jakke og skønt glat hår med midterskilning = et perfekt outfit til sommerfesten.

Photobucket

Bruno er ikke bange for farver, og derfor har hun en særlig plads hos mig, da jeg selv er fan af farverige elementer i min garderobe – dog i moderate mængder som eks. et smukt print, en pink cardigan eller et par kobboltblå shorts. Så alt med måde – og en hvid base, som går igen i mange af Brunos outfits, vil tone farverne lidt ned.

Jeg vil bruge inspirationen fra Vanessa Brunos kollektion, til at se om jeg kan finde nogle af de blide og feminine prints i highstreetsbutikkerne, gå efter chinos i pastelfarver og tilsætte sommerfine sandaler.

Alle billeder er fra Style.com.

Skriv et svar

