The time that went Away

Dagen i dag er indtil nu blevet brugt på – overspringshandlinger en masse!!!

Har en eksamensopgave jeg skal aflevere om en uge, og jeg gør åbenbart alt for at undgå at få den færdig. Således fik jeg i dag et madflip og smuttede i mit lokale asiatiske supermarked for at tanke op af de herlige varer – det blev til store mængder karrypasta, rispapir, masalakrydderi, sweet chili dressing, fiskesovs, nudler mm. Hvem sagde at madshopping ikke også kunne være en rar beskæftigelse.

Hjemvendt med fyldte poser gik jeg i krig med forårsruller – både friske og stegte. Fyldet bestod af rejer stegt med karrypasta, gulerødder, forårsløg og rød peber i stave, og lidt bønnespirer. Det var første gang jeg prøvede selv, men rispapireret er virkelig nemt at arbejde med – om end lidt træning vil gøre det færdige resultat lidt smukkere rent visuelt. Det er dog sjovt, at man kan se igennem papiret og ind til fyldet, så ved man da hvad der er i, og om det er spiseligt.
Gode blev de, uhm, og de kan klart anbefales – evt som tidsfordriv.

Her serveret med sød chili dressing og lidt purløg.

Photobucket

Ellers er dagen gået med at høre skønne sange fra Carla Bruni på computeren. Hun har simpelthen en fantastisk stemme og det franske sprog er bare utrolig behageligt – i hvert fald når det er Bruni, der står bag ordene. Vi hørte en del af Brunis musik, da jeg arbejde hos Trier Copenhagen – dengang de havde butik på Holmbladsgade – og sangene minder mig om gode dage med masser af tøj, søde kunder, duftlys og lakridste på kanden.

Har haft svært ved at udvælge min yndlingssang til jer, men valget er faldet på L’Amoureuse, der er en af de sange, der har lidt mere knald på. Lyt og bliv forelsket i en stemme og une femme française.

Skriv et svar

