My Chocolate Love

Photobucket

Er I sultne efter en lækker snack, der gerne må være nogenlunde sund, så får I her verdens nemmeste opskrift.
Jeg skulle alligvel bage kage til svigerfamiliens visit i morgen, og jeg havde derfor en halv plade mørk chokolade liggende. Chokoladen kom i en skål over et vandbad, og da den var smeltet, dyppede jeg æbler og pærer halvt i chokoladen, hvorefter de kom på en bageplade med bagepapir og blev sat ind i køleskabet i 20 minutter. Et voila, smagfulde og relativt sunde chokoladefristelser.

Kan anbefale ikke at købe chokoladen med alt for højt kakaoindhold, da det ellers kan blive en bitter affære. Jeg brugte den mørke fra Toms, der vist er 56% eller der omkring. Frugterne var et æble og den asiatiske pære Nashi, der smager himmelsk. De kan som regel fås hos grønthandlere.

Photobucket

Photobucket

Comments
4 Responses to “My Chocolate Love”
  1. Guapizimo siger:

    MUMS siger chokolade-elskeren der er på kur ;)Hvor er den fine tekande fra?

  2. Nana siger:

    Ja mums ikke. Har nu hentet forsyninger fra pladen to gange og der er stadig flere derude – mega farligt:-)Kanden er fra Bredemeijer og fås også i sort. Jeg har købt min i Magasin, den koster vist 469 eller sådan ca.

  3. M.S.J. siger:

    Åh det lyder lækkert! Jeg vil gerne spise noget mere frugt, og da jeg er dybt afhængig af chokolade, er dette altså et fantastisk tip for sådan en som mig ;)Tak for det!

  4. Nana siger:

    Hej M.S.J., det er jeg glad for at høre – og jeg har det altså fuldstændig som dig ang chokoladen. Det bliver klart nemmere at få spist lidt frugt på denne måde, ha ha:-)

Skriv et svar

