Saint Salad

De sidste par dage er blevet brugt på en noget tidskrævende eksamen (men det er de vel alle sammen) – og selv her til aften, hvor jeg troede jeg var helt færdig, så måtte jeg lige tilbage til tastaturet. Men nu skulle den gerne være færdig, jeg krydser i hvert fald fingre.

Da jeg kom hjem efter opgaveskrivning i dag, var jeg ret kvæstet, så jeg valgte at lave en dejlig, let salat for at få lidt fornyet energi – både til mig om min halvsløje kæreste.
Jeg laver ellers ikke normalt salater som hovedret – tror de nogle gange minder mig lidt for meget om slankekure, (pop)smarte madguruer og deres alt for vanskelige opskrifter, der kun ser godt ud på billedet og ikke på min tallerken. Jeg kastede mig alligevel ud i projekt salat-making, og det vidste sig at salaten faktisk var utrolig frisk og samtidig mættende (dog med grovbrød til).

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Jeg lavede salaten ret improviseret, med hvad jeg lige havde lyst til – så I kan nemt bytte lidt ud:

Icebergsalat – et halvt hoved i stykker/strimler
Romainesalat – 4-5 stor blade i stykker/strimler
10-15 små blommetomater i halve
Et lille røgløg der hakkes groft
Et æble i stykker (smager virkelig godt i salat)
2 avocado’er i stykker
Blød feta i grove stykker (gerne fra den lokale grønthandel)

Det hele blandes let sammen, og der drysses med kalkunbacon, let stegt på panden.
Jeg rørte til sidst en olie-eddike dressing og tilføjede citronsaft, salt og peber – det kom ud over salaten, der blev vendt kort igen.

Du kan med fordel tilføje fx forårslæg, soltørrede tomater, oliven, peberfrugt, kylling el. lign, så salaten kan varieres i det uendelige.

I morgen skal jeg nok være lidt mere fashionabel i indlæggene – har også lidt guf at vise jer.

Comments
2 Responses to “Saint Salad”
  1. Anonymous siger:

    Hvor er dit salatbestik fra? Og hvor har du fundet kalkunbacon henne, jeg har nemlig ikke kunne finde det længe…?🙂

  2. Nana siger:

    Hej, bestikket er fra H. Skjalm P. som ligger ved Nikolaj Plads i København. Det kostede nærmest ingenting.Jeg har sjovt nok også ledt efter kalkunbacon efter Netto stoppede med at føre det – de har det i Superbest:-)

Skriv et svar

