SOS – Work Wear

Om en uge starter jeg på nye udfordringer – jeg skal nemlig et semester i praktik hos et analyseinstitut, og det betyder bl.a. mindre fleksibilitet og faste arbejdsdage, men det betyder også Dresscode!!!!!

Jeg må bl.a. ikke gå med jeans, hvilket kom som lidt af et chok – for jeg går nærmest med jeans hver dag. Så nu skal jeg altså bruge jeres hjælp til outfit-inspiration – har I dresscode på arbejdet, og hvad har I på/ikke på.

Jeg har selvfølgelig været i gang med at søge på mulige work looks – og en af de tendenser der står stærkest frem lige nu, er selvfølgelig Mad Men stilen, med alt hvad det indebærer af feminine kjoler, der viser kroppens former, cardigans, pencilskirts og drapperede nederdele, silkekjorter med og uden pussy bow, smalle bælter, læderhandsker, fine clutches og høje pumps.

Photobucket

Men det går nok ikke at udskifte hele sin garderobe med den glamurøse 1960’er stil – skal jo gerne beholde lidt af mig selv og min stil.
Har fundet lidt inspiration til mulige køb – ASOS har bl.a. en masse bud på work wear outfits pt – og må indrømme at meget af det faktisk er super fint (kæresten er sjovt nok også helt med på ideen).

Photobucket

Strikken til venstre ser simpelthen så lækker ud matchet med de sorte pumps – ved dog ikke helt om jeg er med på de cropped bukser – når man i forvejen er lav, så er det nok ikke det bedste snit. Kjolen til højre er meget mig med den løse babydoll-silhuet.

Photobucket

Må bare have mig en kjole eller skjorte med peter-pan krave. Looket i midten er super elegant og feminint og nemt at inspirere med enkle items som et pencilskirt og en silketop. Skjorten til højre ser lækker og loose ud – hvis bare jeg måtte sætte den til jeans, suk.

Photobucket

Trenchcoat: Burberry Prorsum, clutch: ASOS, Cardigan med bælte: Miu Miu, øreringe: Zarah Voigt, kjole og pumps: Topshop.

Comments
2 Responses to “SOS – Work Wear”
  1. sanne siger:

    Kære Nana. Jeg synes det ser vældig cool ud!! Jeg er sikker på du bliver lækker i det hele. Min favorit er den orange kjole..:-)

  2. Nana siger:

    Tak søde Sanne:-) Men stadig en omvæltning sådan at skulle skifte stil, hva.

Skriv et svar

