Wardrobe-Check

I anledning af at jeg har fået ryddet op i garderoben i weekenden, så får I da lige et sneak peak. Så har jeg også billeder, der viser, at der faktisk kan se pænt og ordentligt ud – jeg er nemlig et værre rodehoved, når det kommer til tøj (og andet, ha ha). Faktisk kan jeg bedst finde det, jeg skal bruge, hvis det roder lidt – kender I det?

Photobucket

Ja, sådan ser det så ud – ret fyldt egentlig. Er dog nødt til også at have tøj andre steder, og f.eks. bliver mine vinterjakker gemt væk om sommeren, for de fylder virkelig meget.

Har altid været lidt af en samler, men efter en del flytninger er jeg blevet bedre til at få ryddet ud – og måske er jeg med alderen også blevet bedre til at købe færre stykker tøj i en bedre kvalitet. Klassisk sætning, men det passer faktisk, og jeg bliver i længden gladere af en strik til 800, der ikke fnuldrer, end 3 til 250 der mister facon og farve. Hightstreet vil dog altid have en stor plads i mit klædeskab.

Photobucket

Tip: Hold styr på dine accessories som punge, små tasker, bælter og tørklæder med fine kurve.

Photobucket

Fine, fine clutches. Jeg prøver at huske at bruge dem, men kan nok godt blive endnu bedre -det er bare svært at have et kamera i en mikro firkant på 30*15 cm.

Photobucket

Taske i bedste Mad Men stil, købt i Urban Outfitters for en slik.

Photobucket

En mikro del af mit skoudvalg – de fleste står nemlig ikke her i skabet men på en hylde i gangen. Synes dog det er meget hyggeligt at have nogle af dem stående her, så de kan titte lidt frem, når jeg åbner lågerne.

Photobucket

Fine pap- og lakæsker er gode til at gemme rod, og andre mindre kønne sager, væk i en fart. Disse er fra Youheshe og har den pæneste lakerede inderside i forskellige farver. Du kan lige nu finde mange fine æsker, bl.a. med smukt mønstret papir. Prøv f.eks. Grønlykke.

Photobucket

Og ja, jeg har så valgt en ny inddeling af min garderobe. Hvor jeg før havde opdelt sagerne efter type, f.eks. jakker og kjoler for sig, så har jeg nu forsøgt mig med en farveopdelt garderobe. Og jeg synes faktisk det fungerer ret godt, for jeg vælger ofte outfit efter mit humør, og der er farver en rigtig god guide.

Endvidere får jeg et fantastisk overblik over de farver, jeg har i min garderobe, og så kan jeg nemmere vurdere, hvorvidt jeg behøver at styrte ud for at købe de nyeste trendnuancer. F.eks. har jeg lidt koral og andre lyse pasteller, der kommer frem her til foråret, mens jeg også har en smule af den flaskegrønne farve, som f.eks. Bruuns Bazar fremviste i deres AW11 kollektion. Den farve må der dog gerne flytte lidt mere ind af, så jeg vil allerede være på udkig efter mørkegrøn i denne sæson.

Hvor længe det holder sig så pænt, som det gør på billederne, er dog ikke til at sige. Håber i hvert fald at I kunne lide det lille indblik i min garderobe.

Skriv et svar

