Sunny Saturday

Ja, som titlen på indlægget antyder, så har det været en ualmindelig smuk og solrig lørdag her i København – og jeg håber I alle nåede ud og nyde lidt af februars få, men yderst pæne, dage.

Fangede lidt random billeder af byen – tænk at det kan lade sig gøre at fotografere direkte mod solen. Det gik nu meget fint.

Photobucket

Photobucket

Kæresten og jeg havde en pre-valentines hyggelørdag – først gik turen et smut i Illum, hvor vi kom forbi disse gæve gutter, der bl.a. spillede Medina og Shakira på hjemmelavede fløjteinstrumenter af tomme ølflasker. Og de var simpelthen så gode og ramte alle tonerne helt korrekt – virkelig et sjovt og afvekslende indslag på strøget.

Photobucket

Min kæreste havde købt et Downtowngavekort til restauranten Haché i Rømersgade, så dér spiste vi frokost. Haché serverer udelukkende gurmetburgere med økologisk oksekød, friske sesamboller og masser af grønt, og der findes mange forskellige varianter at vælge i mellem, samt ugens burger, der står skrevet på menutavlen. Valget er frit – spis på restauranten eller tag din burger med dig to go.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Vi bestilte begge en bacon and cheese burger med guacamole, og den var rigtig god og fuld af smag. Hertil bestilte vi grove fritter med både chilimayo og normal mayo. Ifølge min kæreste så var chilimayoen én af de bedste han nogensinde havde fået – den var dog alt for stærk efter min smag, men jeg er heller ikke den bedste til spicy food.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Skønt burgerne var lækre, så var der ikke meget gourmet over selve Haché restauranten, der mest af alt mindede om en normal café med caféborde og lidt trang plads. Og vi ventede også ret længe på vores mad til trods for få gæster i restauranten.
Jeg kan sagtens finde på at komme tilbage en anden gang, men jeg kunne lige så godt tage på Halifax, der har flere valgmuligheder og hurtigere betjening. Efterfølgende har jeg også set flere kritiske beskrivelser af Haché på nettet, men der er også mange gæster, der roser stedet til skyerne.

Mætte smuttede vi efterfølgende i Empire og så Black Swan – en både dyster, skræmmende og sørgmodig film, der dog også er helt igennem fantastisk og meget smuk. Se den, hvis I endnu ikke har fået det gjort, for det er en film der sætter sig i en længe efter, at man har forladt biografens bløde sæder.

Skriv et svar

