Beautiful Books

Dagen i dag har jeg dels brugt på at komme mig oven på fredagsbaren med arbejdet, der bl.a. inkluderede rigelige mængder saltstænger, fadøl og Underberg (puha), dels på en ordentlig omgang forårsrengøring (så nu må plusgraderne gerne komme, tak) og endelig fik jeg også snuppet et billede af den bog, jeg købte i forbindelse med arrangementet i tirsdags afholdt af Index.

Photobucket

Bogen, 100 Stories of Design to Improve Life, indeholder en masse spændende og berigende designs fra hele verden – men herudover er den også ganske fin med de mange farverige firkanter. Så nu pynter den pænt i min reol.
Er du interesseret i bogen, kan den bestilles her.

Som studerende har jeg selvfølgelig stabel op og stabel ned med tunge teoretiske værker og anden faglitteratur. Men jeg elsker altså at supplere min bogsamling med smukke coffee table books, for udover at være spændende at bladre og læse i, så beriger de også hjemmet med deres ofte æstetisk smukke forsider og professionelle fotografier indeni – ganske som et stykke kunst på væggene.

Et af de bedste steder at finde lækre og inspirerende coffee table books er hos Taschen – her finder du alt fra bøger om film, fotografi, rejser, kunst, arkitektur, design og selvfølgelig også mode.

Det er svært at vælge, men jeg har valgt én bog fra Taschen, der vældig gerne måtte indfinde sig hjemme på mit bønnebord.
Den ultimative coffe table book pt er nemlig Emilio Pucci: The Prince of Prints.
Bogen er limited edition og findes kun i 10.000 eksemplarer – hvert enkelt værk er unikt og indbundet i Puccis prints. Hva’ be’ har’!

Photobucket

Historien om Emilio Pucci er ganske spændende læsning for en modenørd – og ellers er sidderne i bogen i sig selv så utroligt smukke med de mange farverige mønstre og prints.
Jeg tror bogen vil kunne give en masse inspiration til, hvordan jeg bliver endnu bedre til at bruge farver i hjemmet og i mine outfits, end jeg er i forvejen. Så er det bare om at skaffe de 1500 som bogen koster – ja, den er ikke helt billig.

Husk Taschen også har en butik på Østergade i København.

Skriv et svar

