Cookies

Puha! Så fik jeg lige ufrivilligt trukket stikket ud i et par dage. Der var ingen internet i Randers, da min kæreste midt i det hele havde besluttet sig for at skifte udbyder. Ja, så så man lige mutter her uden kontakt til verden, da min telefon også valgte at stå af lørdag. For hvem havde glemt sin oplader? Lige præcis.

Nå, men så var der da ikke noget der kunne distrahere. Såsom venner, nyheder og bloggen her…
Photobucket
Min seng efter udpakning af rejsetaske. Der var også en del rod, men det er jo knap så pænt. Jeg havde bl.a. taget mine små opskriftsbøger med og fik da lavet en del kager. De fleste blev spist (halløjsa ekstra 5 kilo!) men de bedste tog jeg med hjem til Århus igen. Muhahaha.

Photobucket

Mums!
I får lige opskriften. I må godt – det er søndag!
2 æg
300 g farin
1 tsk vaniliesukker
260 g mel
tsk bagepulver
½ tsk natron
1,25 dl olie
120 g nødder (jeg brugte hasselnødder)
150 g mørk chokolade (…hakket selvfølgelig)
100 g hvid chokolade (ja, er I bange for kulhydrater så hop hastigt videre!)
Pisk æg, farin og vaniliesukker til blandingen bliver lysere. Rør så de tørre ingredienser i og derefter olien. Stil blandingen i køleskabet i en times tid og forvarm ovnen til 200 grader (180 varmluft)
Af blandingen skulle der bliver 20 stk, men de er til gengæld meget store. Rul små kugler af dejen og pres dem flade så de ligner…tja, cookies. Læg dem på en bageplade og bag dem derefter i 10 minutter. Lad dem køle af i 5 minutter bagefter, da de stadig er meget bløde når de tages ud.
De smager himmelsk!

Skriv et svar

