Minty Box

Det sker ikke så ofte, men engang imellem kaster jeg mig ud i et par DIY-projekter. Det er ikke altid, det endelige resultat bliver fantastisk, simpelthen fordi jeg er utålmodigheden selv. En yderst dårlig vane.

Men jeg har leget med lidt mintgrøn maling, og det kan jo stort set ikke gå galt. Her kommer projekt DIY 1 ud af 3: Den mintgrønne smykkeæske.

Photobucket

De transparante smykkebokse har jo længe været et hit i blogger-verdenen, og de er skam også mægtig fine og garanteret yderst praktiske, da man jo kan overskue hele sin samling. Men jeg vil altså have lidt mere farvespræl i min boligindretning, så da kæresten havde en brun, trækasse, jeg måtte få, så slog jeg til.

Photobucket

Photobucket

Kassen er blevet malet med to gange mintgrøn maling i farven 1494 fra Flügger. Herefter har jeg på indersiden af låget sat lidt fint, mønstret papir, for at give lidt effekt til mintfarven.

Photobucket

Photobucket

Kassen er blevet fyldt med smykkeæsker og smykkeposer til de store halskæder – og så er mine lange perleøreringe fra H&M kommet op at hænge.

Jeg skiftede ved samme lejlighed også lidt ud i vindueskarmen, så nu pynte mine metalrobotter sammen med mintæsken – der er simpelthen pasteller for alle pengene.

Photobucket

Photobucket

Vil I gøre mig “kunsten” efter, så find en gammel kasse, vask den af med grundrens, slib den let med sandpapir og mal den så 1-3 gange alt efter malingens dækkeevne.

Comments
2 Responses to “Minty Box”
  1. Guapizimo siger:

    Hvor er den blevet fin, lækker farve du har valgt til æsken!

  2. Nana siger:

    Tak Guapizimo, jeg er også godt tilfreds. Har dog også fået brugt malingen et andet sted, som jeg snart viser frem – håber kæresten ikke hader mintgrøn til sidst:-)

Skriv et svar

