Cupcakes with Mocca Icing

Jeg er en stor Tour de France fan, og har været det siden jeg var lille, så da der var kongeetape i dag, havde jeg en god undskyldning for at bage et par lækre cupcakes som tilbehør til anstregelserne i Alperne. Desværre gik det ikke helt, som jeg havde håbet i touren, men i det mindste blev kagerne gode.

Photobucket

Jeg baserede mine muffins på en klassisk chokoladekageopskrift, som man kan finde i de fleste kogebøger. Jeg tilføjede selv hakket chokolade og lidt havregryn, for at gøre kagerne bare en smule mere sunde og grove. Efter bagning skal de små muffins afkøle, og imens kan man lave icing. Jeg valgte en mokka-icing, da kaffesmagen står godt til chokoladebunden.

Photobucket

Icing:

4 dl. flormelis
1 dl. kakao (pulver)
25-30 gram blødt smør
Lidt mælk
Et par spiseskeer stærk ekspresso alt efter ønsket smag

Rør ingresienserne sammen og tilføj mælk og kaffe lidt af gangen, til du opnår en tyk og blød konsistens. Sæt icingen på køl, så den bliver stiv nok til at komme i en sprøjtepose. Dekorér dine kager i bedste konditorstil – eller smæk evt blot en ordentlig portion på toppen;)

Skriv et svar

