Chiang Mai – Bangkok – Hua Hin

Photobucket

Jeg er her stadig – om end det vist er en del dage siden, jeg sidst gav lyd fra mig. Tiden er simpelthen suset af sted her i Thailand, og vi har vaeret paa en del spaendende oplevelser, saa der har ikke vaeret tid og mulighed for den store tur paa internettet.

Vi er netop landet i Hua Hin – en mindre by ved vandet midt imellem Bangkoks skyskrabere og de sydlige oer. Byen er lille, intim og fyldt med hyggelige butikker, spisesteder og hoteller ved vandet, og for os er det en kaerkommen pause fra tuk-tuk’er og taxaer i massevis, og de mange valg man dagligt skal tage i de store byer, fordi der simpelthen ikke er tid til at se det hele.

Her skal vi bare slappe af, laese boeger, gaa rundt i byen og spise god mad. Og vi skal helt sikkert tilbage til den lille, hyggelige cafe, hvor vi sidder nu og faar ordnet et par ting paa nettet. Her er en soed og venlig betjening, friske smoothies (jeg drikker en smoothie med gulerod og ananas til den nette sum af 8 kr.), og store MAC-computere, hvilket er lidt af et saersyn herovre.

Jeg haaber selvfoelgelig ogsaa, at jeg faar tid til at blogge lidt oftere, naar nu vi ikke har det store program foran os. Jeg vil jo ogsaa gerne vise jer et par billeder hernede fra. Der bliver dog ingen laekre outfitbilleder fra mig, for jeg er rejst herned med mine mest praktiske sager i baggagen. Jeg var simpelthen bange for at miste min baggage, eller paa en eller anden maade faa oedelagt mit toej, og det ville vaere lidt for trist. Saa vi snakker real basic, hvilket faktisk har vaeret lidt af en proevelse, naar man sammenligner sig med de thailanske piger i Bangkok, der er yderst velklaedte. Men mere om det en anden gang.

Ciao fra Hua Hin

Comments
8 Responses to “Chiang Mai – Bangkok – Hua Hin”
  1. Guapizimo siger:

    Det ser dejligt ud og sikke en strand! Hvor længe skal I være derovre?

  2. Vanessa siger:

    Puha den strand ser lækker ud! Jeg kunne godt lige bruge en ferie! Jeg håber ellers i har jer en god ferie …

  3. Beam siger:

    Næææh. Det er jo 'min' strand! Kan vist spotte vores lille hotel. Du har vist været et smut på Abebjerget?😉 Nyd det! Spis frokost i Tesco i Market Village, dessert hos Swensen's og spis masser af lækker frugt!

  4. Guapizimo: Ahh, her er dejligt:-) Vi kommer hjem d. 30, saa vi er her en del tid endnu. Glaeder mig en lille bitte smule til igen at kunne foelge med i modenyhederne derhjemme – men maa man sige det naar man er i varme Thailand?Vanessa: Tak, det har vi. Ville med glaede sende lidt ferie og varme afsted til dig, hvis jeg kunne.Beam: He he, nu fik du afsloeret mig. Har tyvstjaalet dette billede fra nettet, da jeg endnu ikke havde haft mulighed for at oploade mine egne – men nu er der "friske" billeder. Saa jeg har endnu ikke vaeret paa abebjerget – kan det anbefales? Og tak for dine tips, det skal afproeves! Og stranden er simpelthen bare fab – haaber det er ok, vi laaner den lidt.

  5. Guapizimo siger:

    Okay så har i da en del skøn tid derovre endnu. Da jeg var i Spanien kom jeg altså også til at savne mit hurtige internet i DK, så jeg bedre kunne følge med i det hele😉

  6. Beam siger:

    Hvor skønt at I har så lang tid derovre! Jeg er misundelig.Har i øvrigt ikke besøgt Abebjerget – fik at vide af nogle andre danskere, at aberne var meget nærgående, og det gad vi ikke lige. Min mand løb dog derned et par gange under ferien.Frokost i Tesco koster den nette sum af ca. 5 kr. for et måltid – og desserten…ca. 17 kr! (Tjek evt. mine billeder her: http://beamtoday.blogspot.com/2011/08/mad-i-thailand-foodspam-del-1.html)

  7. Guapizimo: ja en lille uge fra i dag, så det bliver nydt til fulde. Vi har været heldige, at der på de fleste hoteller har været ok trådløst internet, men jeg kan ikke oploade billeder fra min iPhone til bloggen, så jeg har savnet at have en iPad el lille notebook med. Så er det også lettere at følge med i alle jeres eventyr;)Beam: vi nåede forbi abebjerget og nød usigten – men ikk aberne, for de var for pågående. Til gengæld kan man få massage tæt ved den store guldbuddha på vej derop, og udsigten over havet er helt fantastisk – det kan kun anbefales. Og tak for link, har svaret på indlægget;)

  8. Beam siger:

    Ok. Må forbi Abebjerget en anden gang. På vej ned til vores gamle hotel (Hyatt Regency) var der også massage på stranden. Vi holdt os dog til vores 'faste' massører inde i byen. Jep. Så godt din kommentarer. Svarer lige påser med skoene senere.

Skriv et svar

