Hua Hin Chill – Part 1

Som sagt er vi landet i den afslappede badeby Hua Hin midt paa Thailands smalle tange, og jeg er faldet pladask for den rolige atmosfaere, de rare lokale, der gerne svarer paa dumme turist-spoergsmaal, den friske og veltilberedte (og billige) mad og selvfoelgelig det smukke landskab, der praeger omegnen. Derfor har jeg taenkt mig at lave et par indlaeg her fra Hua Hin, for jeg synes klaert byen burde vaere et stop for besoegende i Thailand – her er dog kun faa turister, saa det foeles naesten som at have byen helt for sig selv:-)

Photobucket

Photobucket

Hua Hin er ligesom de mange andre smaa badebyer ned langs tangen kendt for sin smukke strand, saa da vi havde spist morgenmad i gaar, matte vi selvfoelgelig ned og se what the fuss was all about. Og vi blev bestemt ikke skuffede! Bloedt og let-bakket sand straekker sig saa langt oejet raekker, og i horisonten kan man skimte et par af de store hotelkaeder, som perler paa en snor.

Photobucket

Da vi besoegte stranden, var der lavvande, og derfor var der fyldt med koralstykker, muslingeskaller og smaa krabber i sandet. Vi var stort set alene paa stranden og moedte kun et par enkelte andre turister og saa nogle lokale fiskere – og deres baade, der laa til anker paa stranden og ventede paa tidevandet og nattens fiskeri. Ja det lyder naesten helt som en kliche eller et Thailandsk postkort, men det var nu herligt at vandre paa bare taer i vandkanten ind mod byen.

Inden der gaar alt for meget picture-perfect i den, saa vil jeg lige indskyde, at vi ikke badede i havet, da der eftersigende kan vaere jellyfish i vandet her i regntiden. Og vi blev ogsaa mega solskoldede efter vores “idylliske” strandtur, om end vi begge havde faktor 30 paa. Saa nu er jeg lige saa meget krebs udenpaa som jeg er krebs af stjernetegn! I dag staar den derfor paa svalende lindring i hotellets pool og en tur paa den seje lyseblaa scooter, vi har lejet.

Photobucket
Ja, det er ret saa tacky, men jeg matte bare lige goere det – bloggen skrevet i sandet ved Hua Hin:-)

Comments
4 Responses to “Hua Hin Chill – Part 1”
  1. Guapizimo siger:

    Hvor er der smukt og det må da være meget rart at prøve at være et sted hvor der ikke er for mange turister, sådan noget kan godt blive for meget i sidste ende.

  2. Beam siger:

    Jæææs. Det der med at skrive bloggens navn i sandet – been there, done that – men det er da sjaw! :o)Hvor bor I henne? Kan være vi boede på samme hotel. (Baan Thalay Dao)Nyd det, nyd det, nyd det!

  3. Guapizimo: Det var SÅ rart at få lidt luft fra de mange andre turister – vi savner det også lidt nu, hvor vi igen ligger side om side med franskmænd og englændere ved poolen;)Beam: ha ha, jeg er glad for jeg ikk er den eneste, der har leget i sandet:-). Vi boede på Sala Hotel – det er helt nybygget (1 år gammelt mener jeg) og ligger lidt udenfor byen, på Soi 3. Kender du det? Selvom vi nu daser på Koh Tao så savner vi altså lidt Hua Hin, for det var en fantastisk by.Margaritats: Thanks;)

Skriv et svar

