Squash-cake with Crunch & Lemon

Photobucket

For et par uger siden bagte jeg en skøn squashkage af en af de hjemmedyrkede courgetter, jeg fik med hjemmefra mine forældre. Kagen er blød og dejlig og med et let knas fra hasselnødder og en smule citrus – og så smager den altså ikke af squash men derimod af ganske almindelig kage. Det blev min kæreste vist ganske glad for;)

Photobucket

Ingredienser:

  • 2 æg
  • 225 gram rørsukker (2 1/2 dl)
  • 1 1/4 dl olie
  • 150 gram mel (2 1/2 dl)
  • 2 tsk bagepulver
  • 2 tsk kanel (jeg var løbet tør så lagde et par kanelstænger ned i sukkeret, inden jeg gik i gang)
  • 1/4 tsk salt
  • En mellemstor squash – revet
  • En god håndfuld hasselnødder – hakket
  • Lidt citronsaft og lidt revet skal på toppen af kagen (økologisk citron)

Pisk æg, rørsukker og olie sammen. De tørre ingredienser blandes og vendes i dejen lidt af gangen. De hakkede nødder, squash og citronsaft tilsættes. Hæld dejen på form og bag den midt i ovnen ved 175 grader i ca. 40 min. Når kagen er kølet af kan der drysses med lidt reven citronskal eller du kan lave en klassisk ostecreme (Philadelphia-smøreost, flormelis og lidt citronsaft).

Photobucket
Den ubagte kage

Comments
3 Responses to “Squash-cake with Crunch & Lemon”
  1. Guapizimo siger:

    Den ser rigtig lækker ud kagen, jeg har selv prøvet at bage kage med squash i for mange år siden og der kunne man heller ikke smage at der rent faktisk var squash i.

  2. Connie siger:

    Det ser lækkert ud :)Jeg har idag sendt en blogaward til dig. Jeg har linket til din blog fra min blog cakesbyconnie.blogspot.dkJeg håber at du har lyst til at deltage i legen.KH Connie

  3. Guapizimo: Jeg blev også (positivt) overrasket over smagen – så kan man jo også lokke børn til at spise den;)Connie: Tak for awarden, jamen det kan da godt være jeg deltager så:-)

Skriv et svar

