Primavera – The Greenes

Jeg slår det lige fast en gang for alle – jeg er en stor fan af keramikvirksomheden Kähler!

Ikke blot formår Kähler at modernisere og fornye keramikunsten ved konstant at skabe nye designs, former og udtryk. De sørger også for at kreere keramiske kunstværker, der kan nå bredt ud til folket. Deres designs er således både lettilgængelige på det kulturelle og det økonomiske plan. Selvom jeg (til tider) er en fattig studerende, der ikke har studeret kunst i en årrække, så tiltrækkes jeg alligevel af Kählers univers af farverige, glacerede overflader, organiske former og enkle udtryk blandet med lidt grafisk islæt her og der (fx Omaggio serien).

Photobucket

Kähler har netop smidt et par nye designs i handlen, der leder tankerne hen på de grønne skove. Serien Primavera, designet af Marianne Nielsen, er en række buttede, grønne vaser, der ser fine ud samlet i små klaser. Vaserne kan også vendes om og dermed fungere som en lille skulptur i sig selv. Og priserne er endnu engang gode – fra 129-179 kr. Find dem bla. her.

Jeg kunne godt fristes af et par af vaserne, der vil pynte fint i vindueskarmen sammen med mine grass vaser fra Normann. Jeg synes dog, jeg har en tendens til at samle på vaser fra Kähler, så måske jeg skal holde mig i skindet?

Er I monstro også vilde med Kähler eller er det bare mig?
Og nej, det er ikke en reklame for Kähler selvom det kan virke sådan – jeg er simpelthen bare begejstret;)

Comments
6 Responses to “Primavera – The Greenes”
  1. frkforsom siger:

    Jeg er også helt tosset med Kähler, selvom jeg ikke har noget af det – endnu. De små grønne vaser er godt nok fine. Men som med meget andet, så synes jeg, at de er finest, når de står sammen i et stort antal, og så er de pludselig dyre. De grønne ville jeg jo skulle have mindst 5 af:-)frkforsom.blogspot.com

  2. Kusine Kristina :) siger:

    Du er ikke alene Nana, jeg har stadig et stort crush på Omaggio-serien (som jeg også kan se, I har en del af), men har lovet mig selv ikke at købe flere fra den. Men disse vaser er jo ikke stribede, og de ville virkelig være fine her til efteråret🙂

  3. frkforsom: Jeg kan godt følge dig -en lille klynge af vaser/lysestager/nips ser bare bedre ud end en enkelt. Og ja, så bliør dte hurtigt dyrt. Men man kan jo købe list selv og så ænske sig resten til jul osv.Kristina: Ha ha, jeg er glad for, jeg ikke er den eneste. Måske det ligger til familien? Har du forresten set tekanden i serien? Den er SÅ fin, og jo ikke en vase eller skål med striber som de andre. Hmmm, skulle man…?

  4. Kristina siger:

    Ja det kan være vi slet ikke kan gøre for det, fordi det ligger i generne🙂 Nej, den har jeg ikke set, den vil jeg helt sikker lige kigge efter, selvom jeg har en meget fin tekande fra et loppemarked, jeg er rigtig glad for. Men man kan jo aldrig have for mange af den slags🙂

  5. Jeg har også en i forvejen, men den har jo ikke fine sorte striber;) Vil prøve at få lavet et tekande-indlæg snarest..

  6. Posgaard siger:

    Jeg er også lidt hug (er det et ord?) på deres vaser, små skåle og deres små pynte ting. Må ønske mig til jul..Kunne du tænke dig at blive fast læser hos hinanden?Marie-LouisePosgaard.blogspot.com

Skriv et svar

