Holiday-freak

Har virkelig udnyttet efterårsferien til at komme i gang med alle mulige skøre påfund – herunder hjemmebag, gør-det-selv projekter, lidt shopping, massiv Mad Men kigning osv. Tror det er gedigne overspringshandlinger, for jeg har jo reelt ikke ferie men kunne bare hoppe på arbejde eller læse til studiet, skrive speciale etc. Men efterårsferien har altså i høj grad være lig hyggetid for mig, og jeg har bl.a. fået syet knapper i jakker, lappet huller, farvet læderjakke, malet og andre projekter, som man jo aldrig når i hverdagen. Så lidt godt er der da kommet ud af det;)

Jeg kastede mig bl.a. ud i at lave gammeldags æblekage, og det er jo den ultimative dessert – sød og god, med en bund af frugt, ristede havgryn, sprøde makroner og toppet med letpisket flødeskum. Her kommer et par billeder af processen, men det er altså noget af det nemmeste.

Photobucket

Og det endelige resultat:

Photobucket

Selve æblemosen er lavet ved at koge ca. 1 kilo æbler med en lille smule vand og sukker samt vanillesukker. Du kan smage mosen til med sukker, alt efter hvor sure æblerne er, og du kan også sigte den, hvis den skal have en finere konsistens. Æblemosen er også fantastisk som tilbehør til morgenmaden, f.eks. müsli med mælk, og jeg har da også allerede fået lavet 2 portioner;)

Comments
3 Responses to “Holiday-freak”
  1. Tak J'adore, det synes jeg også;)

  2. Beam siger:

    Elsker æblemos – eller mest når det bliver til æblekage.😉

Skriv et svar

