Decorating – a never ending story

Jeg tror aldrig, jeg bliver færdig med at forny mit hjem – eller i hvert fald med at drømme om mit fremtidshjem fyldt med hvide flader, farver, små og humoristiske detaljer, få men gode designfund matchet med et par arvestykker og lidt genbrugsguld. Faktisk er det lidt derhen af jeg bor nu – jeg vil bare have mere af det hele – mere lys, flere farver i indretningen, flere mærkelige dimsedutter og lækre billeder på væggene. Faktisk er mit hjem vist mere end rigeligt proppet pt., så det kræver nok lidt ekstra kvadratmeter oveni i hatten.

Får jeg engang de kvadratmeter (og en sjat penge) så kunne indretningen passende være inspireret af disse lækre boligbilleder, der alle indeholder detaljer og sjove påfund, som jeg selv kunne forestille mig at bo med og i blandt.

Et af de næste store køb til vores lejlighed skal være et par lækre stole til vores spisebord, og Arne Jacobsens klassiske Grand Prix stole i det mørke træ er én af de modeller, vi har kig på. Farven står godt til sort og hvid og giver et varmt præg til rummet, og stolene har et snert af vintage-stemning over sig, som jeg rigtig godt kan lide.

Synes det er så cool at turde male de klassiske bogkasser i en skarp og gennemtrængende farve – det får også indholdet og de øvrige farver til at stå stærkt frem. Vi har selv hængt lignende bogkasser op – dog i hvid – men det er en af de ting i vores lejlighed, som jeg er gladest for. En god og nem måde at få opbevaring til små detaljer, praktiske sager og alt andet, der skal gemmes lidt af vejen i fx mindre kasser.


Billeder fra Bungalow5.dk og Boligmagasinet.dk.

Små vaser, skåle og friske blomster – mere skal der ikke til for give lidt personlighed og stemning til hjemmet.

//I love to dream about decorating my apartment in new ways – or even move to a bigger place and just go crazy with colours, little details, gadgets, pictures etc. I will begin with a little inspiration.//

Comments
4 Responses to “Decorating – a never ending story”
  1. Ih, den sorte væg mod den hvide dør er fint!

  2. Jeg er glad for de stærke farvekontraster, men ville nok vælge at gå efter Wegners y-stol frem for Jacobsens Grand Prix, da den er langt mere behagelig at sidde i – selv om Grand Prix’en er lidt pænere.

    • Er vild med y-stolen men har sjovt nok ikke afprøvet den endnu, så er glad for at du synes, den er god at sidde i. Er bange for, at når jeg først får prøvet den, ja så er der ingen anden udvej end at tage den med hjem;)

Skriv et svar

